medical imagener

تفاوت را احساس کنید!
شاعر اصفهانی: بدنبالت میام هرجا که باشی
شاعر شیرازی: سر راهت نشینم تا بیایی




همیشه سعی کردم تو زندگیم با کسانی که در برخورد با اطرافیان از کلمه هایی مثل: جوجو، عجیجم، عجقم و... رو استفاده می کنن کنار بیام!
ولی خدایی دیگه تحمل جمله: «تی تال می تونی؟» (چی کار می کنی؟) از توانایی و اعصاب من یکی خارجه





دقت کردید هر وقت تو زندگیتون یه روزنه امید پیدا می شه سریع یه "پطروس فداکار" پیدا می شه انگشتش رو می کنه توش ؟


 
 
مقدار تعطیلی بیشتر = اتلاف وقت بیشتر ! عمرا وقتی تعطیل میشی بشینی درس بخونی

لیوان آب باس شعور داشته باشه وقتی از بیرون میای و پهن زمینی خودش بیاد بگه منو بخور، این دانشمندا چه غلطی می کنند من نمی دونم؟

یعنی ملت فکر می کنن در اتاقای ما، مثه در یخچال خود به خود بسته میشه که پشت سرشون نمیبندنش؟

مدرسه : سه سیب داریم، دو تای دیگر از علی می گیریم، حالا چندتا سیب داریم؟
 
مشق شب: اگر یک هندوانه سه کیلویی را بین پنج نفر تقسیم کنیم به هر یک چه مقدار میرسد؟امتحان : علی 12 موز دارد، قطار او هفت دقیقه تاخیر دارد، وزن خورشید را حساب کنید




           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 12:10
javad&shahab&shayan

مرد بیکاری برای آبدارچی گری در شرکت مایکروسافت تقاضای کار داد. رئیس هیات مدیره با او مصاحبه کرد و نمونه کارش را پسندید.سرانجام به او گفت شما پذیرفته شده اید.

آدرس ایمیل تان را بدهید تا فرم های استخدام را برای شما ارسال کنم. مرد جواب داد : متاسفانه من کامپیوتر شخصی و ایمیل ندارم.ر ئیس گفت امروزه کسی که ایمیل ندارد وجود خارجی ندارد و چنین کسی نیازی هم به شغل ندارد.

مرد در کمال ناامیدی آنجا را ترک کرد. نمی دانست با ده دلاری که در جیب داشت چه کند. تصمیم گرفت یک جعبه گوجه فرنگی خریده دم در منازل مردم آن را بفروشد. او ظرف چند ساعت سرمایه اش را دوبرابر کرد.به زودی یک گاری خرید. اندکی بعد یک کامیون کوچک و چندی بعد هم ناوگان توزیع مواد غذایی خود را به راه انداخت!

او دیگر مرد ثروتمند و معروفی شده بود. تصمیم گرفت بیمه عمر بگیرد. به یک نمایندگی بیمه رفت و سرویسی را انتخاب کرد. نماینده بیمه آدرس ایمیل او را خواست ولی مرد جواب داد ایمیل ندارم. نماینده بیمه با تعجب پرسید شما ایمیل ندارید ولی صاحب یکی از بزرگترین امپراتوری های توزیع مواد غذایی در آمریکا هستید. تصورش را بکنید اگر ایمیل داشتید چه می شدید؟
مرد گفت: احتمالا آبدارچی شرکت مایکروسافت بودم.



           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 12:4
javad&shahab&shayan

دوست یعنی اون جمله های ساده و بی منظوری که میگی و خیالت راحته که ازش هیچ سوء تعبیری نمی شه
دوست یعنی یه دل اضافه داشتن برای اینکه بدونی هر بار دلت می گیره یه دل دیگه هم دلتنگ غمت می شه
دوست یعنی وقت اضافه ؛ یعنی تو همیشه عزیزی حتی توی وقت اضافه
دوست یعنی تنهایی هام رو می سپرم دست تو چون شک ندارم می فهمیش
دوست یعنی یه راه دو طرفه٬ یه قدم من یه قدم تو ؛ اما بدون شمارش و حساب و کتاب
دوست یعنی من از بودنت مفتخر و سربلندم نه سر به زیر و شرمنده

ادعا نمی کنم که همیشه به یاد دوستانم هستم ولی ادعا می کنم که لحظاتی که به یادشون نیستم هم دوستشون دارم



           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 11:57
javad&shahab&shayan

ایــن روزهـــا
همــه بــه مــن دلـتــنـــگــی هــدیــه مـی دهنــد
لطفـــا آتــش بــس اعــلام کــنید!
بــه خـــدا تمــــامـ شــددلـــــــــــم…!

 
 

 

شکسته ها نفرین هم ب کننـــــــــــــــــد ،
گیرا نیـــــــــــــ ست…!
نفــــــــــــــــرین ،
ته دل می خواهــــــــــد
دل شکسته هم که دیــــــــگر
ســـــــــر و ته نــــــــدارد…
 
 
خدایــــــــــــــــــا …

به حد کافی خیال بافتم …

و تنم کردم …

یه کم واقعیت شیرین …

لطفا …

 

من رفتم …

و تو  فقط گفتی برو به …!!!

مدت هاست که بی تابم

بی تاب بازگشت و کلام آخرت…

راستی…

به بسلامت بود یا به جهنم؟؟ 

 

 

 

این روزها زیــــــــادی ساکت شــــــــــده ام ،

نمی دانــــــم چـــــــرا حرفــــــــهایم،

به جـــــــــــــای گلو

از چشمهایم بیرون می آیند…

 
 

 



 



           
پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, :: 1:39
javad&shahab&shayan

مادر: پسرمون شام نخورده، خاک به سرم حتما معتاد شده

پدر: نه بابا، حتما بیرون یه چیزی با این دخترا کوفت کرده

و کسی ندانست كه من هیچ وقت بادمجون دوست نداشتم!..



           
پنج شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 23:56
javad&shahab&shayan


ف
قط تو ایرانه که وقتی راننده ی ماشین میخواد دنده عقب بره همه ی سر نشین های ماشین سرشونو به عقب برمیگردونن



           
پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, :: 1:9
javad&shahab&shayan


*موقع درس خوندن پرزهای موکت هم واسه آدم جذاب می شه. دوست داری ساعت ها بشینی بهشون نگاه کنی.



           
پنج شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 23:50
javad&shahab&shayan


تصویر گرفته شده توسط CT که ضایعه ای در آئورت را نشان می دهد

تصویربرداری پزشکی (به انگلیسی: Medical imaging) تکنيک و فرآيند مورد استفاده براي ساختن تصاويري از بدن انسان (يا بخش‌ها و عملکردهاي آن) براي اهداف کلينيکي (روش‌هاي پزشکي که در جستجوي شناخت، درمان و بررسي بيماري‌ها هستند.) يا علوم پزشکي (شامل مطالعات آناتوميک و فيزيولوژيک) است. تصويربرداري پزشکي، تداخلیست از چند شاخهٔ علوم همانند فیزیک پزشکی، مهندسی پزشکی، زیست‌شناسی، و اپتیک.

J.S



           
دو شنبه 27 شهريور 1398برچسب:تصویربرداری پزشکی, :: 2:28
javad&shahab&shayan
دستگاه SPECT شرکت زیمنس با دو دوربین گاما

این روش مشابه تصویربرداری CT می باشد(به بیان دیگر مقطع نگاری در پزشکی هسته ای می باشد) با این تفاوت که از تابش اشعه های گاما استفاده می شود. پرتودارو(یاهمان tracer) از طریق تزریق یا تنفس یا ... وارد جریان خون می شود. پرتودارو متشکل از دو بخش می باشد: دارویی که با ایزوتوپ رادیواکتیو برچسب گذاری شده است. ایزوتوپ رادیو اکتیو در بدن متلاشی شده منجر به تولید اشعه های گاما می شود. برخلاف تصویربرداری معمولی صفحه ای که در پزشکی هسته ای استفاده می شود، این روش تصاویر 3 بعدی می دهد. کاربرد عمده ی این روش (که تصاویر 3 بعدی از فعالیت های متابولیکی داخل بدن ،می دهد)، تصویربرداری از تومور،استخوان های بدن، تیروئید و همچنین مطالعات مربوط به رشد و سرایت بیماری، می باشد.

J.S



           
دو شنبه 27 شهريور 1398برچسب:SPECT, :: 2:26
javad&shahab&shayan
دستگاه تصویرگر با امواج مافوق صوت مکانیکی

ريشه لغوي كلمه سونوگرافي از واژه انگلیسی sound به معني صوت و نيز graphic به معني شكل و ترسيم گرفته شده و ultrasound از ultra به معني ماورا یا همان فرا و نيز sound به معني صوت يا صدا گرفته شده است.


كاربرد امواج فراصوت

كاربرد تشخيصي (سونوگرافي)

  1. بيماريهاي زنان و زايمان (Gynocology) مانند بررسي قلب جنين، اندازه ‌گيري قطر سر (سن جنين)، بررسي جايگاه اتصال جفت و محل ناف ، تومورهاي پستان. اين امواج به علت اينكه مانند تشعشعات يونيزان عمل نمي‌كنند. بنابراين براي زنان و كودكان بي‌خطر مي‌باشند.
  2. بيماريهاي مغز و اعصاب (Neurology) مانند بررسي تومور مغزي، خونريزي مغزي به صورت اكوگرام مغزي يا اكوانسفالوگرافي.
  3. بيماريهاي چشم (ophthalmalogy) مانند تشخيص اجسام خارجي در درون چشم، تومور عصبي، خونريزي شبكيه، اندازه ‌گيري قطر چشم، فاصله عدسي از شبكيه.
  4. بيماريهاي كبدي (Hepatic) مانند بررسي كيست و آبسه‌ كبدي.
  5. بيماري‌هاي قلبي (cardology) مانند بررسي اكوكار ديوگرافي.
  6. دندانپزشكي مانند اندازه‌گيري ضخامت بافت نرم در حفره‌هاي دهاني.

كاربرد درماني (سونوتراپي)

  1. كاربرد گرمايي (برای مثال به منظور سوزاندن تومور و همچنین در مواردی به منظور تحریک نورون ها در بیماری های نورولوژیکی از امواج فراصوت استفاده می شود)

بر اساس آمارگیری انجام شده اولتراسوند(امواج فراصوت) بیشترین کاربرد را نسبت به سایر روش های تصویربرداری، دارد که قطعا ایمنی بالا و عدم استفاده از اشعه های یونیزه کننده از یک طرف، هزینه پایین و حمل و نقل آسان، از سوی دیگر، در کنار ویژگی های کم نظیری همچون ارائه تصویر به صورت realtime که کاربرد زیادی در جراحی و ...دارد، دلیل این همه استفاده از این روش می باشد. اگرچه ضعف های این روش، گاهی ما را به سمت استفاده از روش بسیارگران قیمت MRI، یا استفاده از روش کم ایمنی CT سوق می دهند.

از جمله ضعف ها و محدودیت های این روش، عدم عبور این امواج از استخوان و گاز و هوا می باشد که باعث شده روش ایده آلی برای تصویر برداری از سینه و ریه و روده(بخاطر وجود گازهای روده ای) و ساختمان های داخلی تر،همچون آئورت و پانکراس، نباشد. همچنین بعلت تضعیف این امواج در بافت های بدن، این روش برای تصویربرداری از اعضای داخلی بدن افراد بسیار چاق، غیر قابل استفاده می باشد .


J.S



           
دو شنبه 27 شهريور 1398برچسب:اولتراسوند, :: 2:24
javad&shahab&shayan

 

تصویری از یک دستگاه PET

مزیت عمده این روش تصویربرداری، گرفتن تصویر از عملکرد(function) و فیزیولوژی می باشد.در این روش ابتدا ماده پرتودارو، بوسیله تزریق یا تنفس وارد بدن می شود. بعد از مدت زمان کمی که بر حسب نوع پرتو داروی استفاده شده، متفاوت می باشد، پرتوداروی استفاده شده،در عضو هدف تجمع پیدا می کند (نوع پرتو دارو را بر این اساس انتخاب می کنیم که، عملکرد کدام عضو، مدنظر ماست.) پرتودارو، شامل رادیونوکلوئید (تابش کننده پوزیترون) است که بوسیله یک حامل وارد بدن می شود. بعد از تجمع رادیو ایزوتوپ در ناحیه هدف، رادیو ایزوتوپ تجزیه شده و ذرات پوزیترون تابش می کند. پوزیترون ها با الکترون ترکیب شده، پدیده نابودی، رخ می دهد. در این رخداد، دو فوتون گاما با زاویه 180 درجه، تابش می شوند. هر فوتون 511 کیلوالکترون ولت انرژی دارد. در صورتی که در دو آشکارساز مقابل هم، دو فوتون بصورت همزمان یا اختلاف زمانی در حد چند نانوثانیه، ثبت شوند، به اصطلاح رایج، یک "رخداد صحیح" بوجود آمده است. این دو ثبت که در مقابل هم واقع شده اند، تشکیل یک خط می دهند (line of response). مجموعه این رخدادها، در آشکار ساز، توزیع پرتودارو را نشان می دهند. در نتیجه ناحیه دقیق تجمع و مصرف پرتو دارو، اطلاعات فیزیولوژیکی از عضو مورد نظر را میدهد. برای نمونه اگر هدف مطالعه مغز باشد، از پرتوداروی حاوی گلوکز (که در فعالیتهای مغزی مصرف می شود )استفاده می کنند و توسط تصویر گرفته شده، ناحیه های فعال در مغز، در طی فعالیتی خاص مثل گوش دادن به موسیقی مورد مطالعه، مشخص می شوند.

J.S



           
دو شنبه 27 شهريور 1398برچسب:PET, :: 2:22
javad&shahab&shayan
تصویری از بیمار در حال سی تی اسکن برای تشخیص سرطان

این روش تلفیق استفاده از توموگرافی معمولی(مقطع نگاری) با پردازشهای کامپیوتری می باشد. در این روش نیز از اشعه X استفاده می شود. البته دوز مورد استفاده در این روش بسیار بالاست و تفاوتهای ساختاری ای مثل استفاده از حرکت لامپ تولید کننده اشعه X و یا حرکت آشکارساز، همچنین گاهی آشکار ساز های حلقوی دور بیمار و ...، با رادیو گرافی معمولی، دارد. ولی تصاویری از سطح مقطع های مختلف،در عمق دلخواه از اعضای بدن را، می دهد. در رادیوگرافی معمولی اطلاعات مربوط به عمق از دست می رفت.از طرفی نمی توانست بین نسوج نرم تمایز ایجاد کند. طبعا اطلاعات کمی مربوط به چگالی بافت ها را نیز، در احتیارمان نمی گذاشت . در مقطع نگاری معمولی مشکل اول، یعنی تصویربرداری از یک مقطع دلخواه حل شد، ولی مقطع نگاری کامپیوتری دو مشکل دیگر رادیوگرافی معمولی را نیز حل کرد. یعنی حساسیت مورد نیاز برای تمایز بین نسوج نرم را دارا می باشد، همچنین اطلاعات کمی در مورد میزان تضعیف (ناشی از عبور اشعه از نسوج)را نیز می دهد. البته در این روش قدرت تفکیک بهبود نیافته و تنها بخشهای ناخواسته ،تارتر می شوند. در حال حاضر سالیانه بیشتر از ۶۲ میلیون از این روش در آمریکا،استفاده می کنند و بر اساس تخمین یکی از نشریه های معتبر آمریکایی ۲% سرطان ها(نوع بدخیم) ناشی از دوز بالای استفاده شده در این روش است. تلفیق دو روش PET و CT که تحت عنوان PET/CT شناخته شده است ،روش جدیدی ست که در آن اطلاعات مربوط به آناتومی (حاصل از CT) با اطلاعات متابولیکی که مربوط به عملکرد و اجزا می باشند (آنچه که PETدر اختیارمان می گذارد) تلفیق شده و روشی مطلوب بخصوص در مطالعه تومورها می باشد. نکته حائز اهمیت، عدم ضرورت استفاده از دوز بالای CT در این روش است. این روش ۸۵% در مطالعه تومور ها (تشخیص سلول های بدخیم از خوش خیم، مشاهده دقیق روند پیشروی سلول های سرطانی و بررسی پاسخ به درمان و رادیوتراپی)، ۱۰% در نورولوژی ،۵% در مطالعات قلب، استفاده می شود.

j.s

 



           
دو شنبه 27 شهريور 1398برچسب:مقطع نگاری کامپیوتری (CT), :: 2:19
javad&shahab&shayan
مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی انگشت ( پوست بدون مو ) با مسیرهای عرق، منطقه 1 × 1 میلی متر، عمق 600 میکرون _صفریان_

مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی (به انگلیسی: Optical coherence tomography) یا OCT، نوعی روش مقطع‌نگاری در پزشکی است.

از قرن هجدهم میلادی به بعد، میکروسکوپ تا دستگاههای تصویربرداری مانند: x-ray و MRI، ابزارهای ضروری در بخش پزشکی و زیست شناسی بوده اند. اما دستگاههای مقطع نگاری مشکلاتی از قبیل قیمت بالا، تهاجمی بودن و رزولوشن پایین را دارا می باشند. بنابراین به منظور از بین بردن این مشکلات، بسیاری از محققین دستگاه OCT (از پیشرفتهای اخیر در زمینه تصویربرداری پزشکی) را معرفی کردند. تکنیک تصویربرداری OCT برای نخستین بار توسط Huang و همکارانش در سال 1991 معرفی شد. این تکنولوژی می‌تواند تصویربرداریهای مقطعی از ساختمان میکروسکوپی بافتهای زیستی انجام دهد. همچنین دارای رزولوشنی در مقیاس میکرومتر میباشد. در این روش، مشابه تصویربرداری اولتراسوند، شماری از A-Scanهای مقطعی یا اسکنهای خطی با هم، B-Scan یا تصاویر مقطعی را بوجود می آورند. انرژی نور برای تصویربرداری با دستگاه OCT به جای سیگنال صوتی مورد استفاده قرر گرفته است و تشکیل تصویر، بستگی به ویژگیهای نوری ساختار بافتها دارد. به علت سرعت بالای نور، اندازه گیری مستقیم از تاخیر سیگنال اکو ممکن نمیباشد. به همین علت، سیستمهای OCT بر اساس تداخل سنجی همدوسی ضعیف (Low-coherence interferometry) کار می‌کنند[۱]، که این امر یا توسط دیودهای فوق درخششی (Superluminescent diode)، و یا با لیزرهای فمتو-ثانیه‌ای (که پالسهایی بسیار کوتاه دارند) انجام پذیر است.

سیستمهای OCT از جمله در چشم پزشکی[۲] (بصورت غیرتهاجمی) و تشخیص بیماریهای قلبی (بصورت تهاجمی) کاربرد دارند.[۳]

j.s

 



           
دو شنبه 27 شهريور 1398برچسب:, :: 2:15
javad&shahab&shayan
Fluoroscope.jpg

فلوئوروسکوپی (به انگلیسی: Fluoroscopy) یک روش تصویربرداریست که در علوم تشخیصی و فیزیک پزشکی کاربرد فراوانی دارد.

یک فلوئوروسکوپ متشکل از یک مولد اشعه ایکس با جریان مولد بین ۱ تا ۵ میلی آمپر است که پرتوهای آن بتوسط نوعی گیرنده بنام دستگاه تقویت تصویر (Image Intensifier) دریافت و تقویت می‌شود. این دستگاه پرتوهای ایکس عبوری از درون بدن بیمار را بصورت زنده (real-time) آشکارسازی می‌کند و سپس سیگنال‌های دریافت شده بتوسط یک سیستم تلویزیونی مدار بسته مشاهده و ضبط می‌گردند.

تکنیکهای فلوئوروسکوپی هنگامی مفید هستند که لازمست حرکتی مانند جابجایی مواد در مجرای گوارشی پس از بلعیدن مواد کنتراست زا (مثل باریم) مطالعه شود. در این روش به جای فیلم از صفحات شیشه ای فلورسانس قابل رؤیت استفاده میشود که باعث مرئی کردن تصویر در هنگام تشعشع رادیوگرافی میشود. در فلوئوروسکوپهای قدیمی رادیولوژیست تصویر فلورسانس تولید شده را در روی یک صفحه در طرف مقابل لامپ اشعه ایکس مشاهده مینمود. برای این کار، استفاده از یک اتاق تاریک و تطابق دید رادیولوژیست با تاریکی ضروری بود، زیرا روشنایی تصویر جهت رؤیت آن در روز کفایت نمیکرد. در فلوئوروسکوپهای مدرن، از لامپ تقویت کننده تصویر استفاده میشود. در تقویت کننده های تصویر، صفحه ورودی لامپ، ابتدا اشعه ایکس را تبدیل به نور مرئی و سپس بلافاصله توسط لایه فتوکاتد تبدیل به الکترون میکند. یک جریان الکترونی میتواند توسط اختلاف پتانسیل ایجاد شده در دو سر لامپ به سمت صفحه خروجی شتاب گیرد. صفحه خروجی نیز از جنس فلوئورسانس است تا تصویر نورانی شدیدی را ایجاد کند.بدلیل توالی پرتوهای ایکس و خطرات احتمالی توام با آن در فلوروسکپی از دوزهای پایین استفاده می‌شود که در نتیجه منجر به بروز نوفه (quantum mottle) نسبتاً زیادی می‌شود.

j.s




           
دو شنبه 27 شهريور 1398برچسب:, :: 2:2
javad&shahab&shayan

تو را هیچگاه نمی توانم از زندگی ام پاک کنم چون تو پاک هستی می توانم تو را خط خطی کنم که آن وقت در زندان خط هایم برای همیشه ماندگار میشوی و وقتی که نیستی بی رنگی روزهایم را با مداد رنگی های یادت رنگ می زنم



           
جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 1:53
javad&shahab&shayan

استادی در شروع کلاس درس، لیوانی پر از آب به دست گرفت و آن را بالا گرفت که همه ببینند. بعد، از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟  شاگردان جواب دادند: " 50 گرم ، 100 گرم ، 150 گرم "
استاد گفت: من هم بدون وزن کردن، نمی دانم دقیقا وزنش چقدر است. اما سوال من این است: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
شاگردان گفتند: هیچ اتفاقی نمی افتد.
استاد پرسید:
خوب، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم، چه اتفاقی می افتد؟
یکی از شاگردان گفت: دست تان کم کم درد میگیرد.
حق با توست. حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟
شاگرد دیگری گفت: دست تان بی حس می شود.
عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند. و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه شاگردان خندیدند.
استاد گفت: خیلی خوب است. ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است ؟ 
شاگردان جواب دادند: نه 
پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود؟
در عوض من چه باید بکنم؟
شاگردان گیج شدند. یکی از آنها گفت: لیوان را زمین بگذارید.
استاد گفت: دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است.
اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید اشکالی ندارد. 
اما اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید، به درد خواهند آمد.
اگر بیشتر از آن نگه شان دارید، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.

فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است، اما مهم تر آن است که در پایان هر روز و پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید.
به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرید و هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هر مسئله و چالشی که برایتان پیش می آید، برآیید!
 



           
جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 1:19
javad&shahab&shayan

معلم عصبی دفتر رو روی میز كوبید و داد زد: سارا ...
دخترك خودش رو جمع و جور كرد، سرش رو پایین انداخت و خودش رو تا جلوی میز معلم كشید و با صدای لرزان گفت : بله خانوم؟
معلم كه از عصبانیت شقیقه هاش می زد، تو چشمای سیاه و مظلوم دخترك خیره شد و داد زد:
چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نكن ؟ هـــا؟! فردا مادرت رو میاری مدرسه می خوام در مورد بچه بی انضباطش باهاش صحبت كنم!
دخترك چونه ی لرزونش رو جمع كرد... بغضش رو به زحمت قورت داد و آروم گفت:
خانوم... مادرم مریضه... اما بابام گفته آخر ماه بهش حقوق می دن...
اونوقت می شه مامانم رو بستری كنیم كه دیگه از گلوش خون نیاد... اونوقت می شه برای خواهرم شیر خشك بخریم كه شب تا صبح گریه نكنه... اونوقت... اونوقت قول داده اگه پولی موند برای من هم یه دفتر بخره كه من دفترهای داداشم رو پاك نكنم و توش بنویسم... اونوقت قول می دم مشقامو ...

معلم صندلیش رو به سمت تخته چرخوند و گفت بشین سارا ...
و كاسه اشك چشمش روی گونه خالی شد . . .



           
جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 1:13
javad&shahab&shayan



           
شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 19:2
javad&shahab&shayan

گذشت دیگر آن زمان که فقط یک بار از دنیا می رفتیم
حالا یک بار از شهر می رویم
یک بار از دیار
یک بار از یاد
یک بار از دل
و یک بار از دست !

چه حرف بی ربطیست که مرد گریه نمی کند
گاهی آنقدر بغض داری که فقط باید مرد باشی
تا بتوانی گریه کنی !!!



           
شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 2:2
javad&shahab&shayan

امان از غرور، آن لحظه که اشک در چشمانت سنگینی می کند آن را پنهان می کند
امان از تنهایی، آن لحظه که دردی به سینه داری آن را در وجودت فرو می ریزد
امان از لبخند، آن لحظه که بغض به گلو داری آن را نمایان نمی کند
امان از صبر، آن لحظه که تمام می شود هر چقدر غرور داشته باشی، هر چقدر دردهایت را در پس لبخندت پنهان کرده باشی تو را از پای در می آورد.
 



           
شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 1:58
javad&shahab&shayan

جملات زیبای کارتون آن شرلی:

آنه!
تکرار غریبانه روزهایت چگونه گذشت وقتی روشنی چشمهایت در پشت پرده های مه آلود اندوه، پنهان بود.
با من بگو از لحظه لحظه های مبهم کودکیت از تنهایی معصومانه دستهایت.
آیا میدانی که در هجوم درد ها و غم هایت و در گیر و دار ملال آور دوران زندگیت حقیقت زلالی دریاچه نقره ای نهفته بود.


آنه!
اکنون آمده ام تا دستهایت را به پنجه طلایی خورشید دوستی بسپاری در آبی بیکران مهربانی ها به پرواز درآیی و اینک آن شکفتن و سبز شدن در انتظار توست در انتظار توست.



           
شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 1:55
javad&shahab&shayan

«رابرت داینس زو» قهرمان مشهور ورزش گلف در آرژانتین، در یک مسابقه برنده و موفق شد مبلغ زیادی پول ببرد.
در پایان مراسم و پس از گرفتن جایزه، زنی بسوی او دوید و با تضرع و زاری از او خواست تا پولی به او بدهد، تا بتواند کودک بیمارش را از مرگ نجات دهد. زن گفت که هیچ پولی برای پرداخت هزینه درمان ندارد و اگر به او کمک نکند، کودکش از دست خواهد رفت.
قهرمان گلف درنگ نکرد و تمام پول را به زن داد.
هفته بعد، یکی از مقامات انجمن گلف به رابرت گفت: ساده لوح، خبر جالبی برایت دارم. آن زن اصلاً بچه مریضی نداشته که هیچ، حتی ازدواج هم نکرده است. آن زن به تو کلک زده است دوست من !!!
رابرت با خوشحالی جواب داد: خدا رو شکر، پس هیچ کودکی در حال مرگ نبوده، اینکه خیلی عالیه!!!



           
شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 1:39
javad&shahab&shayan

اسم قاشق را گذاشتی قطار....هواپیما....کشتی تا یک لقمه بیشتر بخورم!

یادت هست مادر؟

شدی خلبان، ملوان، لوکوموتیوران....، میگفتی بخور تا بزرگ بشی...

و من عادت کردم که هر چیزی را بدون اینکه دوست داشته باشم قورت بدهم

حتی بغض های نترکیده ام را......

sh vahedi



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 3:3
javad&shahab&shayan

دوستی داشتم با دلی بزرگ، قلبی مهربان، روحی پاک.

 عجب صبری داشت! چه تحملی داشت! از این زندگی... از این دنیا...

چه بغضهایی که در گلو نگاه نداشته بود! چه اشکهایی که در خود فرو نریخته بود!

همیشه می گفتمش: عجب صبری داری، کاش من هم ذره ای از صبر تو داشتم.

تا اینکه یک روز دیدمش، گفتم فلانی چه خبر؟

دیدم سر بر شانه هایم گذاشتو های های گریه کرد...

گفت: دگر طاقتم تمام شد. دلم از آدم ها خیلی گرفته...


sh vahedi



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 2:21
javad&shahab&shayan

و خداوند شب را مایه ی آسایش قرار داد تا دردهایمان را به خواب شب بسپاریم.


ولی ای کاش شب من فردایی نداشت!


 که دوباره از سنگینی دردم طلب شبی دیگر کنم...

sh vahedi



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 2:5
javad&shahab&shayan

دلیل تنهاییم را تازه فهمیدم
وقتی محبت کردم و تنها شدم،
وقتی دوست داشتم و تنها ماندم...
 
دانستم;

باید تنها شد و تنها ماند تا خدا را فهمید

sh vahedi



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:52
javad&shahab&shayan

ای دل! شدی سنگ صبوری برای همه.
همیشه شریک دردهایشان بودی و همنشین دل خرابشان..
همیشه لحظه های تنهایشان با تو تقسیم می شد و بغض های گلوگیرشان با گریه بر شانه های تو جاری می شد.  
ولی کاش می دانستند درد تو کمتر نیست، حال تو بهتر نیست..
کاش می توانستی فریاد زنی که تنهایی درد دارد و چه سخت است..
اما ملالی نیست!
شاید، شاید قسمتت این بود.
درد کشیده باشی تا بفهمی حال دلی را که درد امانش را بریده و بفهمی نگفته هایی را که پشت سنگینی یک بغض پنهان مانده.

 ********************

خدایا تنها مگذار دلی را که هیچکس دردش را نمی فهمد،
 چرا که خود می دانی چه سخت است تنهایی.

sh vahedi



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:49
javad&shahab&shayan

ساعت ۳ شب بود که صدای تلفن، پسر را از خواب بیدار کرد.
پشت خط مادرش بود، پسر با عصبانیت گفت: چرا این وقت شب مرا از خواب بیدار کردی؟
مادر گفت: ۲۵ سال قبل در همین موقع، شب تو مرا از خواب بیدار کردی فقط خواستم بگویم تولدت مبارک.
پسر از اینکه دل مادرش را شکسته بود تا صبح خوابش نبرد.
صبح سراغ مادرش رفت. وقتی داخل خانه شد مادرش را پشت میز تلفن با شمع نیمه سوخته یافت…
                            ولی مادر دیگر در این دنیا نبود...

sh vahedi



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:45
javad&shahab&shayan

اگر سارقان شما را وادار کردند که از کارت عابر بانکتان پول بگیرند شما رمز

کارتتان را به صورت معکوس (یعنی از آخر به اول) وارد کنید مثلا اگر کلمه

عبور شما 1254 میباشد شما عدد 4521 را وارد کنید. با این کار عابر بانک

به شما پول میدهد ولی در عین حال دستگاه به صورت خودکار پلیس را در

جریان سرقت قرار میدهد. این قابلیتی است که تمام دستگاههای خودپرداز

دارند ولی اکثر مردم از آن بی خبرند.

sh vahedi



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 1:26
javad&shahab&shayan

یکی به چشمش آمدکه یک خیک روغن روی آب شط دارد می رود.پرید توی آب که بگیردش.آب موج می زدو هی دور میشد.گفتند خب ولش کن.گفت من ول کرده ام، این ول نمی کند.نگو خرس بودنه خیک!

حالا حکایت شیطان است که گیرشما زبل ها افتاده است....بچه شیطان ها میگویند ولش کن خب،می گوید من ول می کنم این ناجنس ها ول نمی کنند....!

 

 

اگرسحرهمین طور که خواب بودی یکباره بیدارشدی، دیدی سحراست،مفت ازچنگ نده. همانطور توی رخت خواب بگوشکر.این شکر راهم شیرین بگو. این " ش " را ببین توی دهان چه شیرین است، قشنگ توی دهانت بگردان وبگو شکر.بعد اگرحالش را داشتی کاردیگری کنی،بلند شو...اگرنه، زورنکن! پتو را بکش روی سرت وبخواب.روزیت همان یک شکر بوده است!

f.s

 



           
سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 18:24
javad&shahab&shayan

گاهی باید بزرگی گناه کسی را به کوچکی دلش بخشید اما نباید بزرگی دل کسی را بخاطر یک اشتباه کوچک فراموش کرد

 

ممکن است همه چی در یک چشم بهم زدن بهم بریزد اما نگران نباش خدا پلک نمی زنه

 

گاهی اوقات آدم هایی که همدیگر را خیلی ذوست دارند اسنعداد عجیبی در بدبخت کردن هم دارند

 

گاهی وقتی کسی از زندگی تان می رود به شما لطف می کند او فضای خالی بجای میگذارد برای کسی که لیاقت آنجا بودن را داشته باشد

 

حداقل از کسی بت بسازید که ارزش پرستیدن داشته باشد

 

کاش غم وقصه هم قیمت داشت مجانیه لعنتی همه می خورند

sh vahedi



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 22:58
javad&shahab&shayan

پسرک گرسنه اش می شود ، شتابان به طرف یخچال می رود

در یخچال را باز می کند

عرق شرم ...
بر پیشانی پدر می نشیند

پسرک این را می داند

دست می برد بطری آب را بر می دارد

... کمی آب در لیوان می ریزد
 
صدایش را بلند می کند ، " چقدر تشنه بودم "

پدر این را می داند پسر کوچولو اش چقدر بزرگ شده است ...
 
 
sh vahedi



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 1:56
javad&shahab&shayan
به فرزندانمان در کودکى،وقت بیشترى براى عروسک بازى بدهیم ، تا وقتى بزرگ شدند ... با آدم ها نکنند!

  گاه در زندگی موقعیت هایی پیش می آید که انسان باید تاوان دعاهای مستجاب شده اش را بپردازد!

 

ما آدم ها موجودات عجیبی هستیم ، وقتی می گوییم : تنهایم بگذار! یعنی بیشتر از همیشه به وجودت احتیاج دارم!

در یک رابطه دو نفره ، وقتی دو نفر هیچ مشکلی با هم ندارند، حتما یکی از آن ها تمام حرفهای دلش را نمی گوید

sh vahedi

 

 



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 1:7
javad&shahab&shayan

                             استاد ودانشجو
دانشجویی پس از آنكه در درس منطق نمره نیاورد، به استادش پیغام زد که: استاد،
شما واقعا چیزی در مورد موضوع این درس می دانید؟

استاد در جواب گفت: "بله حتما، در غیر اینصورت نمی توانستم یك استاد باشم

دانشجو در ادامه نوشت: "‌بسیار خوب، من مایلم از شما یك سوال بپرسم. اگر جواب
صحیح دادید، من نمره ام را قبول می كنم. در غیر اینصورت، از شما می خواهم به من
نمره ی قبولی بدهید.

استاد قبول كرد و دانشجو پرسید: آن چیست كه قانونی است ولی منطقی نیست،
منطقی است ولی قانونی نیست، و نه قانونی است و نه منطقی؟

استاد پس از تامل طولانی نتوانست جواب بدهد و مجبور شد نمره ی قبولی درس را
به دانشجو بدهد.

بعد از مدتی، استاد با شاگردش تلفنی تماس گرفت و جواب سوال را پرسید و شاگرد
بلافاصله جواب داد: "استاد شما 63 سال دارید و با یك خانم 30 ساله ازدواج كرده اید كه
البته قانونی است ولی منطقی نیست. همسر شما یك معشوق 25 ساله دارد كه
منطقی است ولی قانونی نیست؛ و این حقیقت كه شما به معشوق همسرتان نمره ی

قبولی دادید در صورتی كه باید آن درس را رد می شد نه قانونی است و نه منطقی. !
 

sh vahedi



           
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 1:33
javad&shahab&shayan

پیرمرد به زنش گفت: بیا یادی از گذشته های دورکنیم.من میرم تو کافه منتظرت و تو بیا سرقرار بشینیم حرفای عاشقونه بگیم.پیرزن قبول کرد.فردا پیرمرد به کافه رفت. دوساعت از قرارگذشت ولی پیرزن نیومد.وقتی برگشت خونه، دید پیرزن تواتاق نشسته و گریه میکنه.ازش پرسید چرا گریه میکنی؟ پیرزن اشکاشو پاک کردو گفت: بابام نذاشت بیام!......

f.s



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 19:13
javad&shahab&shayan

یکی باچاقو، برای رضای خدا در روزعید قربان گوسفند قربانی می کند، دیگری با چاقو،در خیابان جردن تهران، برای رضای شیطان،انسان قربانی می کند!

یکی سر دیگ غذاست تا غذای مجلس امام حسین(ع) را درست کند،دیگری دیگ بهم میزند تا غذای پارتی به موقع آماده شود!

یکی بادستش سر یتیم را نوازش میکند، دیگری با همان دست ، زیرگوش یتیم میزند!

یکی.....

یکی ها با کارهایشان پر پرواز گرفتند!

یکی ها با کارهایشان آدمیت را پر دادند!

f.s



           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 19:10
javad&shahab&shayan

>> دخترم! ای همه ی هستی من

توچراغی،تو چراغ همه شب های منی...به ره باد مرو....توگلی،دسته گلی،صدرنگی...پیش گلچین منشین!....تویکی گوهرتابنده بی مانندی...خویش را خوارمبین...ای سراپا الماس...ازحرامی بهراس...قیمت خودمشکن...قدر خودرا بشناس...توگل شادابی...به ره باد مرو...غافل از باغ مشو

ای گل صدپرمن

باتودر پرده سخن میگویم....گل چو پژمرده شودجای ندارد در باغ...گل پژمرده نخندد برشاخ....کس نگیرد زگل مرده سراغ......

دخترم!گوهرمن

توکه تک گوهردنیای منی.....دل به لبخند حرامی مسپار....دزد را دوست مخوان...چشم امید بر ابلیس مدار

دیوخوبان پلیدی که سلیمان رویند.....همه گوهرشکنند......!

هان تو ای دخترمعصوم وتمیز!

عفت توست به از پاکی زر....مادر خود،تو بدان محرم خویش....تا نیاید به رهت بیم وخطر...هرچه ازفکر،توبر سرداری

زود کن عرضه به مادردختر!....هرچه در راهگذر میشنوی.....نکنی هیچکدامش باور......ای شکرخنده بر آن " تنگ شکر" روی بپوش.....تا که موران ننمایند طمع بر شکرت....!!!

 

>> سرورم زهرا جان!

به خدا عاشق راهت هستم.....چه کنم راه پراز پیچ وخم است....وهواتاریک است...تابلوهای ورودت ممنوع!....بوق آهسته ....بزن،منطقه مسکونی است....سرعتت پایین تر....راه ها بارانی است.....سعی دارم اما....راه هاخاموش است....مرشدی نیست که من سالم و راحت برسم تا مقصود...

f.s




           
سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 18:59
javad&shahab&shayan

 

 

درد من مرگــــ مردمی است که گدایی را قناعت ، بی عرضگی را صبر وبا تبسمی بر لب این حماقتها را حکمت خدا مینامند "گاندی"...

 

 

حـتـی افـرادی هـم که مـعـتـقـد هـستـنـد سـرنـوشـتـــــ هـمه از قـبـل تعـیـیـن شـده و قـابـل تغـیـیـر نیـسـت؛مـوقـع رد شـدن از خـیـابـان ابـتـدا دو طـرفـــــ آن را نگاه میـکـنـنـد .
اسـتـیـون هـاوکـیـنگ...

 

 

جـهـان سـوم جـایی سـتــــ كـه هـر كـس بخـواهـد مـمـلكـتـش را آبـاد كـنـد خانـه اش خـرابـــــ مـیـشـود ،و هـر كـس بخـواهـد خانـه اش را آبـاد كـنـد بـايـد بـرای ويـرانی مـمـلكـتـش بكـوشـد.
"پـروفـسـور مـحـمـود حـسابی"...

 

 

در سـن هـشـتـاد و سـه سـالگی از " فـرانکــــ لـويـد رايـتـــــ" مـعـمـار بـزرگـــــ و نـامـدار پـرسـيـدنـد:
ازمـيـان كـارهـای بـزرگـی كه انـجـام داده ایـد ؛ كـدام را بـيـشـتـر می پـسـنـدیـد ؟
کـه او پـاسـخ می دهـد : كـار بـعـدی را ....

 

 

مايكل شوماخر چندين سال متوالی در مسابقات اتومبیلرانی "فرمول یک" در دنيا اول شد.
وقتي رمز موفقيتش را پرسيدند، در جواب گفت:
تنها رمز موفقيت من اين است كه زماني كه ديگران ترمز مي گيرند، من گاز مي دهم ...

 

 

DECIDE while others are delaying
(تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند)...

 

 

 

sh vahedi

 



           
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 1:9
javad&shahab&shayan

دلم از همه ي دنيا گرفته است...
مي خواهم  با تو دردو دل كنم ...

مي خواهم به چشمان تو بنگرم...
 و تورا مثل خود دو دل كنم ...
مي خواهم سفر كنم...
به سان تو، مثل يك كبوترآزاد...
 حتي اگر صداي بال من...
تمام دنيا را خبر كند...
مي خواهم خطر كنم ..
به جرم آزادي وجود.....
مي خواهم ببومسمت ....
به صد سجده قنوت....
ادعا نمي كند بنده اي نالايقت...
كاش فقط تو بوديو ....
بودنت بيش و كم نبود....

(بيداد)



           
پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 14:44
javad&shahab&shayan

میپسندم پاییز را که معافم میکند از پنهان کردن دردی که در صدایم میپیچد و اشکی که در نگاهم میچرخد، و به همه میگویم سرما خورده ام...!!!


لنگه های چوبی درب حیاط مان گرچه کهنه اند و جیر،جیر میکنند... ولی خوش بحالشان که لنگه ی همند...!!!


او که میرود نمیفهمد!! اما، او که بدرقه میکند میداند، کاسه ی آب معجزه نمیکند...!!!


یک ساعت که آفتاب بتابد، خاطره ی آن همه شب های بارانی  از یاد میرود. این است حکایت آدم ها، (((فراموشی)))...!!!


باغبانی پیرم که به غیر از گل ها از همه دلگیرم!! کوله ام غرق غم است، آدم خوب کم است، عده ای بی خبرند، عده ای کور و کرند و گروهی پکرند. دلم از این همه بد میگیرد و چه خوب، آدمی میمیرد...!!!

 

SH VAHEDI



           
چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 11:47
javad&shahab&shayan

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان medical imagener و آدرس medicalimagener.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 412
بازدید ماه : 533
بازدید کل : 20412
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 291
تعداد آنلاین : 1